سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
عید مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم)

 

“عصمت پیامبر صلى الله علیه و آله پیش از بعثت ”

“وظائف مسلمانان در برابر پیامبر (ص)”

پنج دستاویز مخالفان عصمت

ادامه مطلب




نویسنده : بسیجی
تاریخ : یکشنبه 91/3/28
میلاد حضرت امام علی (علیه السلام)

 

خورشید میتابید و زمین بگرد خورشید وخودش می گردیدکیهان با آن همه شکوه ثوابت و سیارات و سحابیهایش که بر پیکره خود داشت چشم به راه بود انبوه ملائک و فرشتگان دربار خداوندی سردرگم وحیرت زده بودند ودر انتظار بهره برداری از آفرینش خود بودند.

انبیاء پی در پی بیامدند و رفتند و تنها کعبه ای بجا ماند و افراد سرشماری را توانستند به حقیقت زندگی و قوانین فطرت  آشنا کرده و باز منتظر غرض و علت نهایی رسالت بودند ودر مدتی بس طولانی به افراد برگزیده ای وحی می گردید و نخست آدم بدین منصب نائل شده و از او آغاز گردید وبالاخره به رسول  گرامی اسلام محمد (ص) خاتمه یافت و باز هر چیز  و هر کس چشم به آینده و راه دوخته……………

تا به روز جمعه 13 رجب عام الفیل بود که به فرمان  الهی دیوار کعبه بشکست و از مادری برجسته و شایسته پذیرایی بعمل آمد و نتیجه هستی دیده گشود و جهانیان را چشم گردید خورشید میتابید که خانه را روشن کند و زمین گهواره نوزاد کعبه و کیهان و حرکات و چشمک زدن هایش سر گرم کنندهاین نورسیده پسر بود و خیل  ملائک پیشکاران مادرش و انبیاء شناسنده مقامش.

ادامه مطلب...


نویسنده : بسیجی
تاریخ : دوشنبه 91/3/15
میلاد امام جواد

نام مبارک امام نهم «محمد»، کنیه‌ی حضرت «ابوجعفر» و لقب او «تقی» و «جواد» ، ولادت ایشان در سال 195 ه.ق در شهر مدینه بوده، در روز و ماه ولادت آنجناب بین مورخین اختلاف شده، عده‌ای آنرا نیمه ماه رمضان و بعضی دهم ماه رجب ذکر کرده‌اند.

از آغاز امامت  امام جواد(ع) انقلابهای بزرگی ضد حکومت مامون و دیگر خلفای عباسی یکی پس از دیگری رخ می دادو شعارشان دفاع از آل محمد و آل رضا بود.شورش ابو سرایا و ابن طباطبا و جمعی فراوان از سادات علوی و شورش ابن الا فطس مستقیما بر زندگی سیاسی امام مربوط می گردید و خلیفگان عباسی امام را الهام بخش این قیامها و شورشها میدانستند،بخصوص که تمامی این تحرکات و جنبشهای آزادی خواهان بدست سادات علوی انجام میگرفت و گذشته از این شعارشان نیز دعوت مردم به سوی ولایت ومحبت ودفاع از حقوق آل محمد بود.روی همین اصل امام جواد (ع) در تمام عمر در حصر و حبس بود.

 

گفتاری از امام جواد (ع):

 

رمز پیشرفت:

اعتماد و خوش باورداشتن خدای سرمایه ای است که می توانی گرانترین کالا  را به دست آوری و نردبانی است که بلندترین قله را طی کنی.

Secret of progress:

To trust  im   god _blessed  and  exalted _ is a wealth  to  buy  everything  and  a  facility  to overcome  all  the  hardships.

 رموز سه گانه:

مردان خدا به سه خصلت نیازمندند:توفیق از جانب پروردگار و اندرزگویی اندرون سینه خویش و پذیرش سخن دیگران که قصد ارشاد تو دارند.

Trilogy of  Rrequirements:

A believer has got to have 3 requirements: God ,s blessing and self _teaching and sense of acceptance before the advices.

 

زمان بعد چهارم:

زمان آنچنان قدرتی دارد که اسرار نا شناخته را بر ملا سازد.

Time ,The 4 th  Dimension :

Time reveals secrets to you.

 

 

 

 

منبع کتاب میراث امامان (سید عبد الرسول حجازی)                          برگرفته از وب سایت موسسه حضرت علی بن حمزه (ع)




نویسنده : بسیجی
تاریخ : پنج شنبه 91/3/11
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 

سوره قرآن